در میان غذاهای سرد و فست فود، سالاد الویه یکی از خوش‌ مزه ترین غذاها است اگر قصد دارید سالاد الویه آماده کنید،گرچه پختن این غذا بسیار راحت است اما نکته‌های دیگری هم هستند که هنگام آماده کردن این سالاد باید به آن توجه کنید.




مواد لازم برای تهیه ی سالاد الویه:

 

سیب زمینی متوسط 5 عدد

تخم مرغ 4 عدد

مرغ پخته خرد شده 1 لیوان

نخود فرنگی 1 لیوان

خیار شور خرد شده 1 لیوان

سس مایونز به مقدار لازم

نمک و فلفل به مقدار لازم

 

سالاد الویه

طرز تهیه : مرغ را  بپزید و پس از اینکه سرد شد با دست استخوان های مرغ را جدا و مرغ را ریش ریش یا خرد کنید ( میتوانید از بخش های مختلف مرغ برای تهیه سالاد الویه استفاده کنید. استفاده از بال و گردن مرغ سالاد الویه را خوشمزه تر میکند )

 

سیب زمینی ها و تخم مرغ ها داخل قابلمه بریزید و چند لیوان آب اضافه کنید. در قابلمه را ببندید و 1 ساعت روی حرارت قرار دهید تا مواد بپزند. سپس سیب زمینی ها و تخم مرغ ها را پوست بکنید و ریز خرد کنید ( میتوانید سیب زمینی ، تخم مرغ و خیارشور را رنده کنید )

مرغ پخته خرد شده ، سیب زمینی ، تخم مرغ و خیارشور خرد شده ، مقداری نمک و فلفل را داخل کاسه ای بریزید و با هم خوب مخلوط کنید. سپس نخود فرنگی کنسروی یا پخته و سس مایونز را اضافه نمایید کنید ( در صورتی که میخواهید سالاد الویه کاملا یکدست باشد بهتر است ابتدا سیب زمینی ، تخم مرغ و مرغ خرد شده را باهم خوب مخلوط کنید سپس بقیه مواد را اضافه کنید )

 

پس از مخلوط کردن مواد و آماده شدن سالاد الویه آن را در ظرف بریزید و تزیین کنید و به مدت 2 ساعت داخل یخچال قرار دهید تا سرد و آماده سرو شود

 

نکته ها : در صورت تمایل میتوانید به جای مرغ از کالباس استفاده کنید. همچنین میتوانید 1 عدد هویج پخته رنده شده را به الویه اضافه نمایید.  بهتر است سس را کم کم به مواد اضافه کنید تا بهتر با مواد ترکیب شود.