یکی از مشکلات رو به افزایش این روزها ناباروی زوجین جوان است که دلایل متعددی دارد. اگرچه در گذشته علم پزشکی تنها زن را به عنوان عامل اصلی ناباروی می شناخت اما امروزه مشخص شده در 40 درصد موارد ممکن است علت نابارواری زوجین مربوط به مردان باشد. مکمل آندروفرتی یک مکمل بسیار موثر برای حل مشکل ناباروری مردان است و با بهبود کیفیت اسپرم و رفع مشکلات مربوط به آن به رفع مشکل ناباروری در مردان کمک می کند.




خرید اینترنتی مکمل آندروفرتی کیوفارما

ناباروری چیست؟

ناباروری مشکلی است که این روز‌‌ها خیلی از زوجین جوان را درگیر خود کرده است. دو نوع ناباروری داریم: ناباروری اولیه و ناباروری ثانویه. نوع اول به بیمارانی گفته می‌شود که تا به حال سابقه بارداری نداشتند و دسته دوم  بیمارانی هستند که قبلا بارداری موفق داشته‌اند و ناباروری را پس از حاملگی‌‌های قبلی تجربه می‌‌کنند. علت ناباروری می‌‌تواند مربوط به مرد یا زن (یا هر دو) باشد و یا اینکه علت مشخصی نداشته باشد که به آن ناباروری با علت نامشخص گفته می شود.

 

ناباروری در آقایان

حدود 40 درصد از مشکلات ناباروری مربوط به آقایان است که از علل آن می‌‌توان به مواردی همچون علل ژنتیکی، ناهنجاری‌‌های ساختمانی و اندامی،  بیماری‌‌های عفونی، اختلالات هورمونی، اختلالات مربوط به اسپرم و عوامل محیطی مانند آلودگی‌‌ها و استرس اکسیداتیو اشاره کرد. تحقیقات نشان داده که حدود 7 درصد مردان دارای زمینه ناباروری هستند.

نقش مرد در یک بارداری خوب و بی‌نقص می تواند به اندازه نقش زن موثر باشد. علم پزشکی به مردان توصیه می‌کند که پیش از اقدام برای باردار شدن زن، یک سری نکات مهم را رعایت کند تا کیفیت بارداری و سلامت نوزادی که در ادامه به دنیا می‌آید در بالاترین حد خود قرار داشته باشد. اختلالات مربوط به تولید اسپرم سر دسته علل ناباروری در مردان است و از این رو درمان اختلالات اسپرم بسیار مهم است. برای بارداری موفق، اسپرم باید در سلامت کامل بوده و در عین حال آنقدر قوی باشد که بتواند به داخل تخمک نفوذ کند. اسپرم‌ها باید از نظر ساختاری سالم و کاملا سرحال باشند تا در نهایت بارداری مورد نظر آن هم در سطحی عالی صورت گیرد. بروز هر مشکلی در هر یک از این مراحل موجب بروز اختلال در فرآیند باروری می‌شود.

از جمله دلایل ناباروری مردان می توان به این موارد اشاره کرد :

- سابقه عفونت در پروستات و ناحیه تناسلی

- سابقه ضربه بیضه ها یا چرخش بیضه ها

- تماس با مواد سمی در حین کار نظیر مس ، کادمیوم و جیوه ، اکسیداتیلن ، کلرید وینیل ، مواد و اشعه رادیواکتیو

- مصرف دخانیات، مصرف الکل به مقدار زیاد

- تماس ناحیه تناسلی با دماهای بالا (به طور مثال استفاده طولانی مدت از جکوزی و وان آب داغ)

- مصرف برخی داروهای خاص توسط مردان یا علل ژنتیکی و مادرزادی

مکمل آندروفرتی - اندروفرتی چیست؟

مکمل درمان ناباروری اندروفرتی-androferti یک مکمل بسیار موثر در درمان ناباروری آقایان است. مکمل آندروفرتی به صورت بسته های 60 عددی شامل 60 ساشه آندروفرتی می باشد این مکلم محصول کشور اسپانیا و از تولیدات شرکت خوش نام کیو فارما است. هر ساشه آندروفرتی به صورت محلول در آب مصرف می شود و طعمی پرتقالی دارد.

 

 مکمل آندروفرتی Androferti

درمان ناباروری آقایان به کمک مکمل آندروفرتی

استفاده از آندروفرتی برای یک دوره درمانی 6 ماهه توصیه می شود ولی ممکن است نتایج آن بعد از 3 ماه نیز مشاهده گردد که این امر به میزان وجود اختلال در اسپرم وابسته است.  در گذشته تحقیقات زیادی در مورد تاثیر ال کارنیتین بر ناباروری با علت ناشناخته در مردان انجام شده است که این تحقیقات کاهش سطح کارنیتین در منی مردان نابارور را نشان داده‌ است. کارنیتین از عواملی است که نقش مهمی در تحرک اسپرم دارد، لذا کمبود آن می‌‌تواند قدرت باروری مرد را کاهش دهد.
یکی از اصلی ترین دلایل ناباروری مردان استرس اکسیداتیو است. غلظت رادیکال‌‌های آزاد اکسیژن در مایع منی مردان نابارور افزایش یافته که منجر به تخلیه ذخایر ATP  اسپرم و از دست دادن قدرت حرکت آنها می‌شود. کارنیتین به عنوان آنتی‌اکسیدانی طبیعی جهت تولید انرژی از اسید‌‌های چرب بلند زنجیر فاکتوری ضروری می‌‌ باشد همچنین این ماده نقش حیاتی در بالغ شدن اسپرم‌‌ها در مجرای تولید مثلی مردان دارد.

طی یک پژوهش در ایتالیا محققین پی بردند مردانی که برای 4 ماه روزانه 3 گرم ال – کارنیتین مصرف کردند، تعداد و کیفیت اسپرم‌های آنها افزایش یافته و میزان بارداری همسران آن‌ها تا 20 درصد افزایش یافت و همچنین در مطالعه دیگری که در ایران دریافت روزانه 2 گرم ال- کارنیتین به مدت دو ماه توسط مردان نابارور منجر به افزایش معنی‌داری در غلظت و حرکت کلی اسپرم شد.

از جمله مزایای آنروفرتی می توان به این موارد اشاره کرد: افزایش دهنده تعداد و کیفیت اسپرم، بهبود حرکت اسپرم، بهبود مرفولوژی اسپرم، افزایش حجم منی

 

مواد تشکیل دهنده آندروفرتی

ال- کارنیتین

ال- کارنیتین می‌‌تواند با جلوگیری از تشکیل رادیکال‌های آزاد، سلول‌‌ها  را در برابر پراکسیداسیون لیپیدی محافظت نماید. در واقع تحرک، بلوغ اسپرم و فرآیند اسپرماتوژنیک تحت تاثیر تامین انرژی اسپرم  می‌باشد که کارنیتین به دلیل غلظت بالای مایع اپی دیدیمی و تسریع متابولیسم چربی‌‌ها جهت تولید انرژی نقش کلیدی در باروری و متابولیسم اسپرم ایفا می‌کند. همچنین شواهد نشان می‌‌دهند که شروع حرکت اسپرم  با افزایش ال- کارنیتین در اپیدیدیم و سلول‌‌های اسپرم  در ارتباط است.
انتی اکسیدان درمانی و به ویژه استفاده از ال- کارنیتین می‌‌تواند به عنوان روشی غیر هورمونی در مردانی که منشا ناباروری آنها استرس اکسیداتیو و رادیکال‌‌های آزاد است موثر باشد کارنیتین در محافظت از DNA و غشای سلول  در برابر رادیکال‌‌های آزاد نیز نقش دارد. از مزایای مصرف ال- کارنیتین  می‌‌توان اثر چربی سوز، بهبود عملکرد ورزشکاران استقامتی، کاهش وزن، ناباروری مردان، کاهش استرس اکسیداتیو را نام برد.

 

کوآنزیم Q10

 Q10آنتی اکسیدانی است که در بدن به طور طبیعی تولید می شود ولی سطح این ماده در بدن با افزایش سن، و بیماری های مزمن مانند بیماری های قلبی، پارکینسون، سرطان و دیابت کاهش می یابد. این ماده به طور عمده درغذاهای دریایی یافت می شود و به صورت مکمل نیز مصرف می شود. این ماده درانقباض عضلانی نقش دارد و هم چنین به حفظ عملکرد صحیح سیستم ایمنی بدن کمک می کند. ناگفته نماند که Q10 در درمان برخی دیگر از بیماری ها و اختلالت نیز موثر است.

ویتامین E

ويتامين E مكمل مغذي مهمي براي مقابله و خلع سلاح كردن راديكال هاي آزاد است. ويتامين E  از ويتامين های  A و C در مقابل اكسيد شدن محافظت مي كند . ویتامین E برای افرادی که فعالیت بسیار زیادی دارند مانند ورزشکاران یا افرادی که در محیط های آلوده کار یا زندگی می کنند بسیار حیاتی است.

ویتامین C

این ویتامین سطوح هورمون‌‌های جنسی را تنظیم کرده و میزان باروری زنان را در فاز لوتئال افزایش می‌‌دهد. ویتامین C در مردان منجر به افزایش کیفیت و حرکت اسپرم‌‌ها شده و از آسیب ژن‌‌ها پیشگیری می‌‌نماید و منجر به کاهش سقط جنین می‌‌شود.

روی

زینک یا روی یکی از اصلی ترین مواد معدنی لازم برای باروری است. اگرچه روی در ناباروری مردان نقش بیشتری دارد اما زنان هم باید برای بالا بردن قدرت باروری خود از منابع غنی زینک استفاده کنند. کمبود روی می‌تواند باعث ایجاد تغییرات در کروموزوم‌ها و در نتیجه کاهش قدرت باروری شود. علاوه بر این کمبود روی، کارایی هورمون‌های استروژن و پروژسترون را نیز دچار اختلال می‌کند. روی موجب منظم شدن سیکل قاعدگی می‌شود.

ویتامین B12

نقش آن در تولید و تحرک اسپرم اثبات شده است. همچنین منجر به افزایش باروری سلول تخمک و کاهش سقط جنین می‌‌شود. برخی مطالعات نشان دادند که کمبود این ویتامین، شانس تخمک گذاری غیرمعمول را افزایش داده و در موارد با کمبود شدید منجر به توقف تخمک گذاری می شود.

سلنیوم

به عنوان یک آنتی اکسیدان، از سلول‌‌های تخمک و اسپرم در برابر رادیکال‌‌های آزاد محافظت می‌‌کند. رادیکال‌‌های آزاد منجر به آسیب‌‌های کروموزومی می‌‌شوند که در نهایت به سقط جنین و نواقص مادرزادی می‌‌انجامد.

 

مدت زمان و نحوه مصرف آندروفرتی

آندرو فرتی را باید برای حداقل یک دوره 3 ماهه مصرف نمود. حداکثر تاثیر ، زمانی دیده می شود که دو سیکل تولید اسپرم گذشته باشد. پیشنهاد می شود آندروفرتی دو بار در روز برای شش ماه مصرف شود. بعد از شش ماه مصرف آندروفرتی ، اسپرم ها بزرگتر و قوی تر خواهند شد.

جهت مصرف آندروفرتی لازم است روزانه دو وعده و در هر وعده یک ساشه آندروفرتی را در آب حل کرده و بلافاصله مصرف نمایید. تاکید می شود که نباید بین حل کردن آندروفرتی در آب و مصرف آن فاصله بیوفتد.

   

عوارض مصرف آندروفرتی

خوشبختانه مصرف اندروفرتی به علت نوع مواد تشکیل دهنده و عملکرد آن هیچ گونه عوارضی ندارد و می توان آن رو به نوعی از مولتی ویتامین تشبیه کرد که تمرکز خود را بر روی جبران کمبودهایی در بدن گذاشته که این کمبودها باعث اختلال در عملکرد اسپرم می گردند. به طوری کلی می توان گفت که عوارض مصرف اندروفرتی محدود به قند به کار رفته در آن است و بیماران دیابتی قبل از مصرف لازم است با پزشک خود مشورت کنند. آندروفرتی را می توان یک داروی تقویتی در نظر گرفت و یک داروی هورمونی که تاثیر منفی بر روی غدد بدن داشته باشد نیست.

 

آندروفرتی را چگونه و از کجا خریداری کنیم؟

در مورد خرید هر کالایی مخصوصا موارد دارویی و خوراکی لازم است آن را از مراکز و شرکت های معتبر خریداری کنید. خوشبختانه تا کنون نمونه های تقلبی مکمل آندروفرتی در بازار مشاهده نشده ولی با توجه به قیمت نسبت بالای آندروفرتی و ارتباط مستقیم آن با سلامتی فرد لازم است در خرید آن دقت کافی را داشته باشید. به تاریخ تولید و انقضا توجه کنید.

جهت اطمینان از خرید مکمل آندروفرتی کیوفارما می توانید این محصول را از فروشگاه اینترنتی لندیکا با خیالی آسوده خرید کنید. آندروفرتی عرضه شده در لندیکا دارای برچسب شبنم بوده واردات رسمی از کشور اسپانیا می باشد.

 

جهت خرید اینترنتی  مکمل آندروفرتی کیوفارما اینجا کلیک کنید.