دوچرخه‌سواری یکی از محبوب‌ترین ورزش‌های خارج از خانه است، که به ما این فرصت را می‌دهد که در حین انجام ورزش‌های بسیار مهم، فضای باز را کشف کنیم. چه در شهر زندگی کنید و چه در حومه شهر، دوچرخه سواری های دیدنی زیادی برای انتخاب وجود دارد.




دوچرخه سواری با خانواده

دوچرخه‌سواری یکی از محبوب‌ترین ورزش‌های خارج از خانه است، که به ما این فرصت را می‌دهد که در حین انجام ورزش‌های بسیار مهم، فضای باز را کشف کنیم. چه در شهر زندگی کنید و چه در حومه شهر، دوچرخه سواری های دیدنی زیادی برای انتخاب وجود دارد. دوچرخه سواری دارای مزایای بسیاری از جمله افزایش سطح تناسب اندام و کاهش استرس است. اگر بچه دارید، دوچرخه سواری با خانواده می تواند لذت بخش تر باشد. خواه هر کدام از شما دوچرخه‌های مخصوص به خود داشته باشید یا پشت سر هم دوچرخه‌سواری کنید، دوچرخه‌سواری‌های خانوادگی می‌توانند زمان بیشتری را برای پیوند ایجاد کنند و در عین حال بچه‌ها را شاد و سالم نگه دارند. 


فواید دوچرخه سواری برای کل خانواده

1. دوچرخه سواری برای شما و عزیزانتان مفید است

فواید دوچرخه سواری برای سلامتی ارزش بسیاری دارد. دوچرخه سواری می تواند 600 کالری در ساعت بسوزاند و متابولیسم شما تا ساعت ها پس از آن بالا می ماند. جالب است که وقتی همراه با اعضای خانواده خود دوچرخه سواری می کنید، حتی متوجه نمی شوید که در حال ورزش هستید. علاوه بر این، دوچرخه سواری به فرزندان شما کمک می کند تا از تناسب اندام بیشتری آگاه شوند و آن  ها را فعال نگه می دارد. اکثر متخصصان سلامت می گویند کودکان برای رشد استخوان ها و ماهیچه های قوی و سالم به یک ساعت ورزش در روز نیاز دارند.

2. دوچرخه سواری استرس را کاهش می دهد

مهم نیست که چقدر سعی می کنید در زندگی خود شاد باشید، وجود استرس خود یک مشکل بزرگ است. و همین امر در مورد فرزندان شما نیز صادق است. در واقع، استرس دوران کودکی می تواند اثرات مادام العمر داشته باشد و دوچرخه می تواند یک مقوی فوق العاده برای نگرانی باشد. اگر اهل دوچرخه سواری هستید، از قبل می دانید که چگونه دوچرخه سواری به رهایی از استرس کمک می کند و ذهن شما را آرام تر می کند. حتی می تواند قلب شما را از شادی خالص پر کند چرا که هورمون شادی (دوپامین) در 2 حالت ترشح می شود یکی زمانی که خوشحال هستید و دیگری زمان ورزش . پس این درمان فوق العاده را با خانواده خود به اشتراک بزارین ..این یک برد-برد برای همه است.


3. دوچرخه سواری برای هرکسی عالی است

قلب شما کار مهمی دارد و دوچرخه سواری آن را قوی تر می کند. در واقع، دوچرخه سواری منظم می تواند سطح تناسب اندام شما را 10 سال جوان تر کند. و اگر اغلب دوچرخه سواری کنید، 40 درصد کمتر احتمال دارد که زودتر بمیرید. حتی اگر فقط چند بار در هفته دوچرخه سواری کنید، فشار خون شما را کاهش می دهد و انرژی و خلق و خوی شما را افزایش می دهد.


4. دوچرخه سواری می تواند بچه های شما را از روی مبل بلند کند

امروزه، بچه ها بیشتر وقت خود را در خانه می گذرانند، که باعث می شود آنها از نظر فیزیکی غیر فعال باشند. و این واقعیت که اکثر بچه ها تلویزیون و تب لت را به فعالیت های بیرون از منزل ترجیح می دهند کمکی نمی کند. شما می توانید دوچرخه سواری را به عنوان یک جایگزین مفید برای سبک زندگی غیرفعالشان ارائه کنید. زیرا دوچرخه سواری نه تنها یک فعالیت سرگرم کننده ، از همه مهمتر به بچه ها آزادی می دهد. علاوه بر این، اگر بچه‌ها ورزش را دوست نداشته باشند، کمتر تمایلی به انجام ورزش خواهند داشت، پس الگو باشید و فرزندان خود را به دوچرخه سواری ببرید. و هرچه بیشتر شما را در حال دوچرخه سواری ببینند، بیشتر تمایل دارند که این کار را انجام دهند.


5. دوچرخه سواری به شناخت محله کمک می کند

دوچرخه سواری می تواند به شما و فرزندانتان کمک کند تا محیط اطرافتان را بهتر بشناسید و این فرصت را می دهد تا با همسایگان خود آشنا شوید. دوچرخه سواری فرصتی بی نظیر برای آشنایی با جامعه محلی است. فرزندان شما یاد خواهند گرفت که چگونه در شهر حرکت کنند، که این امر احتمال گم شدن آنها را کمتر خواهد کرد. همانطور که سوار می شوید، می توانید نقاط دیدنی و ساختمان های مهم را به آنها نشان دهید. در نتیجه آنها می‌دانند که ایستگاه‌های پلیس و آتش نشانی و همچنین پارک محلی و زمین بازی کجا هستند.


6. دوچرخه سواری به کودکان کمک می کند در مدرسه تمرکز بهتری داشته باشند

یک مطالعه اخیر در نروژ نشان می دهد که دانش آموزان مدرسه ای که در فضای باز فعالیت می کنند به دلیل دریافت اکسیژن بیشتر می توانند بهتر تمرکز کنند. دوچرخه سواری می تواند به کودک شما در مدرسه مزیت بدهد و به او اجازه می دهد تمرکز بیشتری بر درس داشته باشد و مهارت های شناختی را بیشتر تقویت کند. این امر برای بزرگسالان نیز برای افزایش مهارت های ذهنی شان مفید است.


7. دوچرخه سواری برای کره زمین مثبت است

با توجه به افزایش انتشار گازهای گلخانه ای، محیط زیست هر روز سمی تر می شود. بیشتر کودکان، به ویژه کودکان بزرگتر و نوجوانان نگران محیط زیست هستند. آنها می خواهند سیاره ای سالم داشته باشند. بچه‌ها می‌دانند که اگر راه را ادامه دهیم، هوای پاک روزی لوکس خواهد بود. اگرچه دوچرخه سواری نمی تواند به تنهایی از این فاجعه قریب الوقوع جلوگیری کند، اما مطمئناً می تواند به کاهش این مشکل کمک کند.اگر فقط 30 درصد از سفرهای زیر 6 کیلومتری با ماشین خود را با دوچرخه جایگزین کنید، می توانید انتشار CO2 ناشی از ترافیک جاده را تا 4 درصد کاهش دهید. دوچرخه سواری با بچه ها به شما کمک می کند به آنها نشان دهید که به این سیاره اهمیت می دهید. آنها از شما الگو خواهند گرفت.


8. دوچرخه سواری را سرگرم کننده کنید

هنگام شروع کار، پایان را در نظر داشته باشید. در این مورد، هدف مسافت، سرعت، استقامت یا تکنیک کامل نیست. هدف فقط سرگرمی است، حتی اگر به معنای توقف های مکرر و میان وعده ها باشد، به طوری که آنها مشتاق شرکت در دفعه بعد باشند. برای بسیاری از بچه های بزرگتر، دوچرخه سواری به خودی خود سرگرم کننده است. برای بچه‌های کوچک‌تر که تازه شروع به کار کرده‌اند، کمی فرق می کند.