دانش آموزان ریاضیات پیشرفته فقط با شروع کلاس حسابداری و یا بالاتر تصمیم به استفاده از ماشین حساب می گیرند. آیا آنها باید CAS (سیستم جبر کامپیوتری) یک ماشین حساب گرافیکی را افزایش دهند؟




اگر شما نمیدانید که فعال بودن CAS ماشین حساب به چه معنایی است، شما تصمیم گیری آگاهانه ای در مورد خرید یا عدم خرید آن نخواهید داشت. یک ماشین حساب رسم نمودار می تواند اعداد را دستکاری کند. این بدین معنی است که می تواند تقسیم، ضرب، جمع و تفریق و همچنین می تواند  وظایف پیچیده تری مانند حل لگاریتم، توابع مثلثاتی، رادیکال ها و غیره را به خوبی انجام دهد. در حالی که، یک ماشین حساب گرافیکی بدون CAS ، قادر به انجام عملیات بر روی متغیرها نیست.

با این حال، ماشین حساب های گرافیکی دارای CAS دارای قابلیت هایی بیشتر از آنچه که گفته شد هستند. اینگونه ماشین حساب ها  می توانند متغیرهایی مانند x و y را مدیریت کند. این به این معنی است که توانایی حل چندجمله ای ها، بسط معادلات، حل معادلات، حتی توابع محاسباتی مانند مشتقات بدون محدودیت در اعداد را دارند. اگر یک دانشجو هستید، این نوع از ماشین حساب ها یک مجموعه ابزار فوق العاده عالی در حل مسائل شما هستند. در حقیقت، این ماشین حساب ها آنقدر قدرتمند هستند که برخی از معلمان اجازه استفاده از آنها را به دانشجویان نمی دهند وحتی استفاده از آنها در برخی از آزمون ها محدود شده است. با این حال، شما مجوز استفاده از آنها را در دو آزمون واقعا بزرگ دارید، آزمون استعدادهای درخشان و آزمون حسابداری AP . برای بسیاری از دانش آموزان، از آنجا که اینگونه ماشین حساب ها دارای قابلیت های بسیاری هستند داشتن تنها یکی از آنها برایشان کافی است.

اگر تصمیم به خرید یک ماشین حساب گرافیکی دارای CAS گرفته اید، می خواهید مطمئن شوید که شما از یک خریدار آگاهانه استفاده کرده اید؟ البته، TI پرکار ترین سازنده ماشین حساب موجود در حال حاضر است. به همین دلیل، اکثر دانش آموزان تصمیم به خرید ماشین حساب گرافیکی TI دارند.

Texas Instruments چند ماشین حساب گرافیکی دارای CAS را که شما می توانید در مورد آنها فکر کنید را ساخته است. که شامل TI-Voyage 200، TI-89 Titanium و CAS TI-Nspire هستند. از آنجا که TI-Voyage دارای صفحه کلید QWERTY است، در تمام تست های استاندارد شکست خورده است. بنابراین اکثر دانش آموزان، باید بین دو گزینه TI-Nspire CAS و TI-89 Titanium یکی را انتخاب نمایند. TI-89 Titanium مدل قدیمی تری است و بیش از 10 سال است که ساخته شده است اما هنوز در مقایسه با اکثر ماشین حساب های این دوران نسبتا جدید است. TI-Nspire CAS تازه ترین محصول Texas Instruments است. دارای یک صفحه نمایش با رزولوشن بالا، یک رابط مدرن مانند کامپیوتر و قابلیت ایجاد سند است.

هر تصمیم ای که می گیرید، حتما قبل از آن تحقیقات خود را انجام دهید. این ماشین حساب های گرافیکی بیش از 100 دلار می ارزند و قطعا دوست ندارید از خرید خود پشیمان شوید. زمانی را برای بررسی گزینه های خود صرف کنید و حتی پیشنهاد دوستانتان را نیز بررسی نمایید. همچنین می توانید بررسی بیشتری در مورد TI-89 Titanium  و یا CAS TI-Nspire را از طریق جستجو در اینترنت بدست آورید. با کمی تحقیق، تصمیم گیری کنید تا آنچه را که خریداری می کنید فقط برای یک سال تحصیلی شما مناسب نباشد بلکه در زمانهای یگر نیز بتوانید از آن استفاده نمایید.