ورزش را به خانه خود بیاورید. بسیاری از افراد به دلیل مشاغل گوناگون فرصت ورزش کردن و رفتن به طبیعت را ندارند به همین دلیل مخترعین و سازندگان وسایل ورزشی تلاش کردند تا دستگاهایی را طراحی کنند که مردم بتوانند در فضاهای کوچکی مانند باشگاه یا منزل ورزش کنند. ما در این مقاله می خواهیم به بررسی بیشتر تردمیل های خانگی و باشگاهی بپردازیم.تردمیل های خانگی برای انجام ورزش های کم حجم در خانه و تردمیل های باشگاهی برای انجام ورزش هایی با حجم بیشتر و حرفه ای تر استفاده می شوند.




تردمیل خانگی

تردمیل های خانگی معمولا کوچک مناسب آپارتمان نشینی و فضای کم آن طراحی شده اند و با داشتن امکاناتی نظیر قدرت تاشوندگی که در آنها تعبیه شده است این امکان را به کاربران خود میدهید تا در صورتی که از تردمیل استفاده نکردند به راحتی بتوانند آن را جمع کرده و از فضای منزلتان نهایت استفاده را بکنند.  

 تردمیل خانگی

که با توجه به وزن کاربر یا کاربرانی که قرار است در خانه از این وسیله استفاده کنند، انتخاب باید شوند. به خاطر داشته باشید که موتور این تردمیل ها اکثرا DC میباشد و با برق متناوب تامین نیرو میکنند. اگر از تردمیلی استفاده کنید که با وزن شما متغایر نباشد حتما تردمیلتان دچار مشکل خواهد شد و به مرور موتور تردمیل ضعیف میشود و در نهایت خواهد سوخت.

قدرت موتور در تردمیل های خانگی معمولا به این ترتیب است:

اگر قدرت موتور تردمیل 1 اسب بخار باشد، مناسب برای وزن 100 کیلوگرم 
اگر قدرت موتور تردمیل 1.5 اسب بخار باشد، مناسب برای وزن 110 کیلوگرم 
اگر قدرت موتور تردمیل 2 اسب بخار باشد، مناسب برای وزن 130 کیلوگرم
اگر قدرت موتور تردمیل 2.5 اسب بخار باشد، مناسب برای وزن 150 کیلوگرم

تردمیل باشگاهی

تردمیل باشگاهی 

امکاناتی که تردمیل های باشگاهی در اختیار کاربر خود قرار میدهد به مراتب بیشتر از تردمیل های خانگی است. کاربر با استفاده از تردمیل خانگی میتواند ورزش لذت بخش تری را تجربه کند. تمام امکاناتی که برای تردمیل های خانگی در نظر گرفته شده است، مناسب محیط خانه است و جواب گوی ورزشی در سطح معمولی برای افراد خانه است که به هر دلیلی امکان خارج شدن از منزل و استفاده از باشگاه ورزشی را ندارند.

فرق تردمیل باشگاهی و تردمیل خانگی

کاربرد تردمیل

همانطور که از اسم هر کدام از تردمیل ها مشخص است می توانیم به تفاوت آنها پی برد.تردمیل خانگی در خانه استفاده می شود جهت ورزش های کم حجم ساخته شده، ولی تردمیل باشگاهی برای ورزش های حرفه ای در باشگاه مورد استفاده قرار میگیرد.


قدرت موتور تردمیل

تفاوت دیگر در بین این دو تردمیل میزان قدرت موتور آن ها می باشد. تردمیل خانگی برای حجم کم دارای قدرت موتور کمتری نسبت به تردمیل باشگاهی بوده و تردمیل باشگاهی قدرت موتور بالاتری دارد تا بتواند دوام کامل و کارایی لازم جهت کار در باشگاه ورزشی را داشته باشد.

تحمل وزن تردمیل

تفاوت دیگر،تردمیل خانگی و تردمیل باشگاهی در مقدار تحمل وزن آن ها می باشد. تردمیل خانگی افراد میزان وزن خود را دانسته و معمولا تردمیل با وزن کمتر استفاده می کنند اما در تردمیل باشگاهی هر نوع ورزشکاری مراجعه می کند و تنوع وزن ها بسیار زیاد می باشد.

تفاوت موتور AC و DC

در تردمیل باشگاهی از جریان برق متناوب استفاده می شود , جریان برق متناوب جریان الکتریکی است که در آن اندازه جریان به شکل چرخه ای تغییر می کند, اما در جریان برق مستقیم اندازه جریان برق همواره ثابت باقی می ماند , برق تحویل داده شده به شرکت های تجاری و منازل مسکونی به صورت متناوبی است که به آن AC می گویند و همان برق شهری فاز و نول می باشد.
ساده ترین نوع جریان الکتریکی جریان مستقیم است که به انگلیسی Direct current گفته می شود به همین علت آن را به صورت اختصاری DC می نامند در تردمیل های خانگی از جریان برق مستقیم استفاده شده است.
تردمیل هایی که موتور آن ها با برق AC کار می کند،بازدهی بیشتری نسبت به جریان برق نشان می دهند و می توان ساعت ها بدون وقفه از آن استفاده کرد به همین دلیل از این مدل تردمیل ها برای باشگاه استفاده میکنند و گران قیمت تر هستند ولی در مقایسه با نوع DC سر و صدای بیشتری ایجاد می کنند.


تردمیل هایی که موتور آن ها با برق مستقیم یا همان DC کار می کند،ارزان تر هستند ولی سیستم کنترل برق آن ها الکترونیکی و ساده تر می باشد.این نوع موتور بازدهی کمتری دارد اما کم صدا است و برای این که طول عمر دستگاه بیشتر شود می بایست پس از ۱ساعت استفاده آن را خاموش کرد به همین علت در منازل استفاده می شود

معمولا در دستگاههای خانگی که به مدت طولانی استفاده نمی شوند از موتورهای DC استفاده می شود در تردمیل های باشگاهی به علت استفاده طولانی مدت و اینکه ساعت ها روشن هستند و ورزشکاران بر روی آن می دوند از موتورهای AC استفاده می شود. به افراد سنگین وزن که وزنی بیش از 100 کیلوگرم دارند توصیه می شود دستگاهی با موتور AC خریداری کنند.

ویژگی موتور DC :

مزایا : قیمت آن نسبت به AC مناسب بوده ، سیستم کنترل الکترونیکی ارزان تر و بهتر نسبت به AC،کم صدا بودن
معایب: نسبت به جریان ورودی بازدهی کمی دارد، بهتر است در این نوع از موتور ها بعد از یک ساعت کار نیم ساعت آن را خاموش نمایید.

تردمیل 2 اسب DA350MS دیادورا
 ویژگی موتور AC :

مزایا : امکان استفاده بدون وقفه و مداوم (به همین دلیل مناسب برای استفاده در باشگاه ورزشی می باشد) ؛ نسبت به جریان ورودی بازدهی بالایی دارد.
معایب : پر سر و صدا بودن ، قیمت گران ، سیستم کنترل پیچیده تر و گران تر در مقایسه با موتور DC .

راهنمای خرید تردمیل

بدنه:

فولاد فشرده معمولا" مقاوم‌تر از آلومنيوم اما سنگين‌تر از آن است و حتما" بايد با مواد ضد زنگ پوشيده شود تا تردميل زنگ نزند.


دسته:

محل قرارگيری دسته‌ها در دستگاه مساله بسيار مهمی است.اگر می خواهيد تردميلی بخريد كه دسته‌هايش در جلو يا در دوطرف دستگاه باشد، اطمينان حاصل كنيد كه دسته‌ها شل نباشد و در هنگام حركت يا دويدن شما به بازويتان نخورد.


موتور:

بيشتر تردميل‌های خانگي داراي موتور با جريان برق مستقيم هستند اما تردميل‌هايی كه براي باشگاه‌های بدن‌سازي طراحی می شوند ممكن است دارای موتور با جريان برق متناوب يا جريان برق مستقيم باشند.

قدرت موتور:

قدرت موتور تردميلی را كه مي‌خواهيد بخريد كنترل كنيد.اگر قدرت موتور دستگاه برحسب اسب بخار سنجيده شود اطمينان يابيد كه عدد آن بيشتر از 1.5 باشد.دستگاهی كه قدرتش كمتر از 1.5 اسب بخار باشد ممكن است به‌سرعت خراب شود.


سرعت:

بيشتر تردميل‌ها سرعتی بين صفر تا 10 ساعت/مايل (صفر تا4.5ثانيه/متر) دارند.يك تردميل خوب بايد با شيوه راه رفتن شما كه در آن احساس راحتي مي‌كنيد، هماهنگ باشد.يك سرعت شروع 0.5 ساعت/مايل(20 ثانيه/سانتي‌متر) يا كمتر به‌دلايل ايمني بسيار مهم است.

تسمه:

تسمه های تردمیل ۴۰ تا ۵۰ سانتی متر پهنا و ۱۰۰ تا ۱۵۰ سانتی متر طول دارند. ممکن است که درازای عرشه برای کسانی که با تردمیل پیاده روی می کنند مهم نباشد، اما برای افرادی که در هنگام دویدن گام های بلندتری بر می دارند، اهمیت زیادی دارد.

شیب تردمیل :

حتما برای خرید تردمیل توجه داشته باشید که دستگاه دارای شیب برقی هست یا نه چون این عملکرد به کاربر کمک می کند تا کالری بیشتری بسوزاند.

میزان تحمل وزن تردمیل:

یعنی بالاترین وزن شخصی که به شکل استاندارد می تواند بر روی آن قرار بگیرد و تردمیل بتواند آن وزن را تحمل نماید.میزان تحمل وزن شخص ارتباط مستقیمی با قدرت موتور،ابعاد تسمه و ابعاد دستگاه و ابعاد غلطک و همچنین جنس و ضخامت تخته،تسمه و بدنه تردمیل دارد.


ایمنی حرکت:

برخی تردمیل ها دارای گیره می باشند.که با اتصال به لباستان ایمنی حرکت شما را تنظیم می نماید.

صفحه نمایشگر :

که در آن می توانید کلید ایمنی ، توقف اضطراری،برنامه های از قبل تعیین شده ، کلیدهای روی دسته و سنسور ضربان قبل و میزان سرعت و شیب و مسافت طی شده در حال قابل ملاحظه می باشد.

فضای منزل:

اگر شما منزلتان دارای فضای کافی ندارید می توانید درهنگام خرید تردمیل به قابلیت تاشوندگی این دستگاه دقت نمایید.


ضربه گیر: اگر تردمیل خود را می خواهید انتخاب کنید حتما به این نکته توجه کنید که دارای ضربه گیر باشد زیرا در هنگام دویدن و یا ضربه گیری از آسیب رسیدن به ستون فقرات و پاها این قابلیت جلوگیری می کند.

نتیجه گیری

این طور به ذهن می‌رسد که تردمیل خانگی برای انجام ورزش‌های کم‌حجم در خانه استفاده می‌شود و تردمیل باشگاهی برای انجام ورزش‌های حرفه‌ای‌تر. برای این‌که بتوانیم تشخص دهیم که کدام مدل از تردمیل‌های موجود در بازار برای انجام فعالیت مناسب است، باید به چند نکته توجه کنید. ابتدا باید تمرکز خود رابرای شناسایی قدرت موتور تردمیل بگذارید. قدرت موتور در تردمیل‌ها متفاوت است که بنا به قدرت موتور دستگاه و سنگینی فرد یا افراد کاربر، نوع انتخابی شما متفاوت خواهد.