امروزه با پیشرفت تکنولوژی انواع پاور بانک ها عرضه بازار شده اند که آسایش را برای کاربرانی که دستگاههای هوشمند دارند، فراهم می کند. تقریبا می توان گفت یک دستگاه هوشمند در 24 ساعت نیاز به شارژ دارد به همین دلیل شما نیاز به یک پاور بانک دارید.با خلق این فناوری دیگر شما نگران خاموش شدن موبایل خود نباشید .




پاور بانک چیست؟

پاور بانک انکر 

پاور بانک ها از یک باتری مخصوص در قاب ویژه تشکیل شده اند.این پاور بانک ها شامل یک باطری خاص در داخل یک محفظه خاص با مداری خاص برای کنترل جریان برق است.فناوری این شارژر همراه ها به این صورت است که انرژی را ذخیره می کنند تا شما بتوانید دستگاههای هوشمند خود را شارژ کنید.

 روش صحیح شارژ کردن پاور بانک

 

به چراغ های LED پاور بانک خود توجه داشته باشید اگر 1 یا 2 عدد از چراغ های پاور بانک روشن مانده است می توانید دستگاه را شارژ کنید. درست است که هروقت دوست دارید می توانید پاور بانک را شارژ کنید فقط لازم به ذکر است که این مورد می تواند به عمر پاور بانک آسیب بزند.

پاور بانک خود را به پریز برق وصل کنید

طرز درست شارژ کردن 

پاور بانک خود را به کمک کابل USB به آداپتور دیواری‌ای که به پریز برق وصل شده است، متصل کنید. در اکثر موارد طرف کوچک کابل USB را به پاور بانک و سمت کوچکتر آن را به آداپتور وصل می‌کنند، بعد از این مرحله باید منتظر باشید تا پاوربانک شما کامل شارژ شود

شارژ کردن پاور بانک به وسیله لپ تاپ و کامپیوتر

 طرز درست شارژ کردن 

همانطور که می‌دانید یک لپ تاپ یا کامپیوتر نیز توانایی شارژ کردن پاور بانک شما را دارد، در این گونه مواقع سمت کوچکتر کابل USB را به پاور بانک و قسمت بزرگتر کابل USB را به رایانه یا لپ تاپ خود وصل کنید. 
البته شارژ پاوربانک توسط کامپیوتر و مخصوصا لپ تاپ توصیه نمی شود. شدت جریان خروجی درگاه USB کامپیوتر خانگی و لپتاپ پایینتر از مقدار مورد نیاز برای شارژ کامل یک پاوربانک است و این امر موجب کندی شارژ و امکان آسیب به پاوربانک میگردد. همچنین گرفتن شدت جریان زیاد به مدت طولانی از درگاه usb لپ تاپ ممکن است باعث بروز آسیب به منبع تغذیه ی دستگاه گردد.

دستورالعمل شرکت سازنده برای زمان شارژ کردن 

شما می توانید تایم اصلی شارژ شدن پاور بانک را از دفترچه راهنما مشاهده کنید  اکثر پاور بانک‌های موجود در بازار طی زمان یک الی دو ساعت شارژ می‌شوند.

برای اطمینان از اینکه پاور بانک شما به درستی شارژ شده است، آن را امتحان کنید

طرز درست شارژ کردن 

برای اینکه مطمئن شوید که پاور بانک شما به درستی کار می‌کند، آن را با استفاده از یک کابل USB به یک دستگاه‌های الکترونیکی وصل کنید. اگر پاور بانک به درستی شارژ شده باشد، دستگاه الکتریکی به خوبی شارژ می‌شود.

نکاتی برای بالا بردن عمر مفید پاور بانک

عمر پاور بانک 

اگر شما با استفاده از آداپتور پاور بانک را با برق شهر شارژ کنید، شارژ کردن پاور بانک با استفاده از برق شهر و یک آداپتور زودتر صورت می‌گیرد تا آن را به کمک کامپیوتر و لپ تاپ شارژ کنید. همچنین وقتی پاور بانک خود را برای شارژ کردن به برق وصل می‌کنید، کاملا مراقب باشید که بیش از اندازه مجاز به برق وصل نباشد. زمانی که چراغ های LED کامل روشن شدند پاور بانک را از اتصال خارج کنید.

پاور بانک چگونه کار می‌کند

پاور بانک

 

پاوربانکها برای تمام دستگاههایی که دارای پورت یو اس بی(USB) باشندقابل استفاده است،بطورمثال: اسپیکرهای پرتابل،سیستمهای GPS ، پلیرهای MP3 ،تلفن های هوشمندوتبلتها میتوانندبا پاوربانک‌ها شارژ شوند.بطورخلاصه هردستگاهی که به کمک پورت USB شارژ می‌کنید را میتوانید با پاوربانک شارژ نمایید.

چه نوع پاور بانکی خریداری کنیم

1.هرچه تعداد پورت خروجی یا میزان جریان دهی شارژر همراه بیشتر باشد مسلما قیمت هم بالاتر می رود
2. شارژ همراه ، برای تبلت و موبایل متفاوت است منظور جریان دهی آن می باشد پس سعی کنید یک پاور بانک با پورت 1.5 آمپری یا 2 آمپری انتخاب کنید.
3. بعضی از پاور بانک ها دارای پورت هوشمند می باشند یعنی به جای استفاده از دو پورت با دو جریان متفاوت ، یک پورت طراحی کردند که نسبت به دستگاهی که شما بهش وصل می کنید جریان خروجی را تنظیم کند.
4. بعضی از پاور بانک ها پورت مالتی ولتاژ دارند که برای دستگاههایی که به ولتاژ9 تا 12 ولت نیاز دارند تعبیه شده است.
5. هرچه ظرفیت بالاتر باشد انتظار برای شارژ هم بیشتر می شود.
6.شارژر همراه با پورت ورودی Micro USB بگیرید.
7. حتما موقعه خریدبه مشخصات باتری و تبلت و همچنین پاور بانک خود توجه کنید.
8.حتما پاور بانکی خریداری کنید که دارای چراغ های LED باشد.

نتیجه گیری

پس از توضیح تمامی موارد فوق به این نتیجه می رسیم که قبل از خرید یک پاور بانک ابتدا باید اطلاعاتی در مورد میزان جریان ورودی گوشی موبایل خود داشته باشیم چون مهم ترین موضوع در جلوگیری از آسیب به باتری موبایل همین مورد است. پس از آن از قابلیت های قطع شارژ و خاموشی خودکار پاور بانک به همراه چراغ های هشدار دهنده اطمینان حاصل کنید همچنین سعی کنید با رعایت عملیات شارژ و طرز استفاده صحیح پاور بانک آشنا باشید.